Ingen akut krisestemning hos Prime Video i Norden
/
Mange streamere er optaget af at nedbringe antallet af ekstremt dyre serier og film og trimme udgifter til ansatte, men hos Prime Video i Norden er tonen noget mildere.
Nu bliver TV4 og C More til én – TV4 Play
Fusionen af Telias to tv-ben - C More og TV4-kanalerne - til ét primært brand, TV4 Play, er i fuld gang på det svenske mediemarked.
De globale: Luften gik ud af drama-boomet
Tv-branchens faglige sommertræf - konferencen Copenhagen TV Festival - tog i august temperaturen på en feberramt dansk tv-branche, der i 2022-23 blev indhentet af en "perfect storm". En ubehagelig oplevelse efter flere travle år og så de to forgyldte corona-år.
Efterspørger DR og TV 2 stort set de samme dramaserier?
’Future TV Insight’ lyttede med, da DR og TV 2 præcist definerede de dramaserier, de ønsker realiseret på skærmene. Det skete under en session på Copenhagen TV Festival, der var arrangeret af Producentforeningen
Ta’ et dybt kig i maskinrummet på DRTV
DRTV lægger en betydelig redaktionel indsats i at redigere tjenesten, især den altafgørende forside, men public service streameren prioriterer ikke sit udbud, som de kommercielle streamingtjenester.
Hvad vil BBC’s kreative muskler på det nordiske marked?
BBC opkøbte i juni det danske produktionsselskab STV med base i Danmark og kontor i Sverige og Norge. Nu er de tre STV brands omdøbt til ’BBC Studios Nordic Productions.’
Mediavision: Login-delinger koster én mia. kr.
Det nordiske streamingmarked må fortsat regne med en afdæmpet éncifret vækst i 2023, spår den svenske analysevirksomhed Mediavision, der specialiserer sig i medier.
Prime Video: Flere abonnementer pr. husstand er vejen til Nordisk vækst
Amazons streamingtjeneste Prime Video, der forsigtigt gjorde dansk entré i 2016, har ved flere lejligheder gødet markedets forventninger ved at gentage ambitioner om offensive investeringer i nordiske originals i alle fire lande. Målet er en stærkere position i Norden.
Streamernes dans om vigtige, kostbare direkte sportsrettigheder er begyndt i Danmark
Streamingtjenester er de nyeste aktører, der træder ind i ringen for at kæmpe om live sportsrettigheder med tv-selskaber og flere andre interessenter. Bliv klog på en ny fase af streamingkrigen - kampen om sportsrettigheder.
Hvad sker der med knap 14 mia. tv-kroner?
Hvor mange millioner flyder ind og rundt i den danske tv-branches økosystem af distributører, producenter og broadcastere? Meget få har et overblik over de betydelige komplekse pengestrømme i dansk tv, men for nylig besluttede interesseorganisationen Danske Mediedistributører at skabe et overblik.