Copenhagen Future TV Conference

Vender tilbage

onsdag 24. april 2024

i Industriens Hus

– sæt i din kalender!

Apple Google Outlook Outlook.com Office 365

Læs om

Copenhagen Future TV Conference 2023

Afholdt i Industriens Hus onsdag 7. juni

Copenhagen FutureTV 2023

Årets Copenhagen Future TV Conference blev afholdt onsdag 7. juni i Industriens Hus.

Future TV 2023 var en indholdsmættet dag med nye og relevante analyser af de vigtigste områder, der vil præge fremtidens tv- og streamingmarked:

Brugeradfærd, pengestrømme, globale streamingtjenester i Danmark, streamingkrigen om sportsrettigheder – og kunstig intelligens på vej til at ændre alt. Læs meget mere i dagens udførlige program.

Vi mødte på konferencen førende analytikere og brancheeksperter fra ind- og udland og blev klogere på branchen og dens fremtid.

Vi er tilbage næste år med endnu en aktuel udgave af Copenhagen Future TV Conference!

Med venlig hilsen

Claus Bülow Christensen

Hovedtemaer ved FutureTV 2023

Årets FutureTV program er i luften og jeg håber du finder det lovende, spændende og fagligt stimulerende!

Jeg har bestræbt mig på at sammensætte et program, der på én enkelt intens dag kan gøre dig klogere og oplyst om en række af de emner, der får størst betydning for udviklingen af markedet for tv og streaming i den nærmeste fremtid.

Efter mange overvejelser, research, rejser og møder har jeg samlet en perlerække af knivskarpe talere og valgt at fokusere på disse områder:

Kreativ kunstig intelligens

En udvikling, der lige nu går så stærkt at det er stort set umuligt at følge med, og med potentielle konsekvenser for alle hjørner af kreativitet. Vi indleder konferencen med dette sprængfarlige emne for at få en grundlæggende forståelse af de kræfter, der er på spil. Lars Bastholm, der selv har flere årtiers erfaring med at være kreativ i international topklasse, har fordybet sig i Generativ AI og giver os valget mellem den blå eller den røde pille.

Pengestrømme og forbrugervaner

På en række analytiske indlæg ser vi nærmere på bl.a markedstal for omsætning og pengestrømmene i den dansk tv- og streamingbranche. Hvilke omsætningtal gemmer sig i markedet, og hvordan har de stadig mere flygtige kunder det med deres tv- og streamingprodukter? Vi får tal fra Danske Mediedistributører og en helt ny analyse fra Wilke.

Effekten af gratis, billigt og snyd

Mange forbrugere søger i stigende grad mod gratis tjenester, finansieret af reklamer, og alt for mange deler uretmæssigt deres abonnementer med andre. Hvad betyder snyd i kroner og ører, og hvordan går det med de reklamefinansierede tjenester i Norden? Vi fra friske tal fra Mediavision.

Kampen om sporten

Som noget nyt dækker vi i år også sporten på FutureTV. Kampen om sportsrettigheder gør sig mere og mere gældende i både tv- og streamingbranchen, og kan rykke voldsomt rundt på de helt store investeringsbudgetter, og potentielt suge penge ud af f.eks. budgetterne for fiktionsprojekter. Vi får det helt store internationale overblik af Jack Genovese fra Ampere Analysis, der bruger al sin tid på at følge de internationale sportsrettigheder på tv og streaming. Og vi får besøg af Esben Haldning fra Divisionsforeningen for at høre om den lokale kamp om værdien af Superliga rettighederne.

Nyskabende innovation

Vi har i år to indslag om lokale innovative danske initiativer – en sports tv-kanal med nichesport og en ny dansk streamingtjeneste med skræk og horror. Vi får historien fra nøglepersonerne bag disse initiativer, hvilket vil give et lærerigt indblik i de kræfter, der er på spil på markedet, når erfarne branchekendere vil noget nyt.

De globale streamingtjenester og danskheden

Vi får besøg af topfolk fra både Prime Video og Netflix for at høre om deres visioner for det danske marked. Dette i lyset af, at dansk tv, film og streaming nu også henter betydelig omsætning fra store globale streamingtjenester, der anvendes af stadig flere danskere. Hvad kan vi forvente os i fremtiden fra de to aktører, der har været mest aktive med at producere dansk indhold til danskerne på deres globale platforme?

Fordyb dig i det udførlige program og tilmeld dig snarest, hvis du ikke allerede er blandt de foreløbig 100 tilmeldte.

Med venlig hilsen

Claus Bülow Christensen

Årets talere

Andreas Holbak Espersen | Digitaliseringspolitisk chef i DI Digital

Lars Bastholm | Founder & Creative Director of Bastholm.ai

Ib Konrad Jensen  |  Kommunikationsdirektør, Danske Mediedistributører

Daniel Ebert Pedersen | Business Development Director, Partner i Wilke

Marie Nilsson | CEO, Mediavision

Jack Genovese | Research Manager, Ampere Analysis

Esben Halding | Chef for forretningsudvikling, Divisionsforeningen

Flemming Kjellerup | CEO, SPORT LIVE

Steffen Trannerup og Morten Bak | Founders of VisionCompany

Andreas Hjertø | Head of content Nordics, Prime Video

Jenny Stjernströmer Björk | Vice President Nordic Content at Netflix

Birgitte Hjort Sørensen | Skuespiller

Kasper Barfoed | Filminstruktør

Ole Bendixen | Direktør, FilmGEAR

– og dagens vært og moderator

Claus Bülow Christensen | Founder, CEO FutureTV

Videoindtryk og interviews fra FutureTV 2022