Det mest radikale medie – anno 1996

Artikel fra magasin udgivet af DK Net i 1996

Af Claus Bülow Christensen, 21/02/2021

Claus Bülow Christensen, stifter af Copenhagen Future TV Conference, arbejdede som udviklingsdirektør for Metronome i 1996, hvor han sammen med firmaets stifter og direktør, Bent Fabricius-Bjerre, skrev denne artikel om hvorfor internettet er godt for et firma; med emails og nem kommunikation – og hvordan internettet vil blive meget vigtig for mediebranchen i en nær fremtid.

Læs artiklen og få et indblik i, hvordan vi så på internettets muligheder i 1996!

28. juli 2020

En trist dag, mange varme tanker til Bent Fabricius-Bjerres familie.

I 1995 fik jeg job som udviklingsdirektør for Metronome, Bent Fabricius-Bjerres omfattende og hæderkronede medieimperium. Det var en af min karrieres aller største glæder at arbejde sammen med ham og familien – han var allerede dengang en levende legende, og jeg elskede hans blanding af den højeste kreativitet, dygtigt købmandskab og visionær tænkning.

I min tid som udviklingsdirektør fik vi søsæt flere spændende projekter, og jeg fik firmaet på internettet, vi fik en hjemmeside og vi fik email til alle medarbejderne, og jeg fik mulighed for at lave Danmarks første hjemmeside for en spillefilm, nemlig Lars von Trier filmen “Breaking The Waves”.

Det var en skøn tid, med al den kaos introduktion af nyt kan give i et solidt firma, men alle var så positive. Sammen med Bent skrev jeg i 1996 denne artikel om alle fordelene ved at få et firma på internettet, og om alle de mange muligheder fremtidens internet ville bringe inden for medier, interaktivitet, film og tv!

Her er vi fotograferet til artiklen i mit kælderkontor på Søndermarksvej i Valby, hvor Metronome holdt til i mange år.

Tak for at tage så godt imod en ung teknologi idealist dengang, Bent – og tak for al musikken.

Claus Bülow Christensen, 28/7/20

Klik på forsiden nedenunder, og læs den gamle artikel!

Seneste indlæg

Samtale med Hans van Rijn

En samtale med Disney's Hans van Rijn, i anledningen af lanceringen af Star, og hvad det betyder for streamingmarkedet. Se video eller hør podcast.

Hvem skal levere tv i fremtiden?

Et højaktuelt FutureTV webinar. Tv-stationer, teleselskaber, mediegiganter, techgiganter – hvem foretrækker forbrugerne som leverandør af deres tv i fremtiden? Vi præsenterer på dette webinar helt nye brugerundersøgelser og analyser for den teknologiske udvikling og brugernes adfærd – og kigger ind i fremtiden.

Det mest radikale medie – anno 1996

/
Hvordan internettet vil blive meget vigtig for mediebranchen i en nær fremtid. Anno 1996!

Hvem skal levere tv til dig i fremtiden? – Analyse

Tv-branchen har gennemlevet en voldsom forandring de seneste 5-10 år. Det lægger pres på kabel-tv udbyderne og antenneforeningerne, efterhånden som både de store streaminggiganter kommer med deres nye tjenester, og de store techgiganter, som Apple og Google, også vil være tv-udbydere.

Følg Claus Bülow Christensens blog på Ekkofilm

Claus Bülow Christensen skriver om den digitale udviklings betydning for film og tv industrien, på Danmarks førende filmmagasin, Ekkofilm.
0 Kommentarer

Send kommentar

Kommentér gerne.
Skriv her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *