Hvem skal levere tv i fremtiden?

Copenhagen FutureTV webinar

I samarbejde med analysefirmaet Wilke og Instituttet for Fremtidsforskning
Tirsdag 16. marts kl. 14.00 til 15.30.

Tv-markedets nye udfordringer

På dette online seminar ser vi nærmere på tv-markedets nye udfordringer, med endnu flere amerikanske streamingtjenester fra mediegiganterne og nye streamingstrategier fra techgiganterne.

Hvem leverer hvad i fremtiden?

Tv-branchen har gennemlevet en voldsom forandring de seneste år, båret frem af den hurtige udbredelse af streamingteknologi.

Det har lagt stort pres på de traditionelle tv-distributører, der gennem mange år har samlet vores tv-kanaler i forskellige pakker. For nu kan tv-stationer og mediegiganter nemt selv distribuere deres indhold direkte ud til kunderne.

Hvad er kunderne parate til?

Kunderne orienterer sig i stigende grad mod streamingløsninger. De tegner abonnement på lokale streamingtjenester som TV 2 Play og Viaplay, men i særlig grad mod de omsiggribende amerikanske streaminggiganter.

I horisonten lurer store techgiganter som Apple, Google og Amazon, der hver især arbejder ihærdigt på at blive fremtidens tv- og streaming distributører. Samtidig er de nye fladskærme, som danskerne indkøber i stor stil, udstyret med apps og funktioner, der gør dem til tv- og streaming one-stop-shops i sig selv.

Vi ser ind i den nære fremtid

  • Så hvor langt er streaminggiganterne nået med deres distributionsteknologi, og hvad kan vi forvente i den nærmeste fremtid?
  • Hvem bliver de foretrukne leverandører af tv- og streaming i den nærmeste fremtid?
  • Hvordan påvirkes det danske tv-marked af udviklingen, og hvad ved vi på nuværende tidspunkt om danske forbrugeres adfærd og præferencer?
  • Og hvad vil forbrugeren foretrække længere ud i fremtiden – at købe ind hos én, eller selv shoppe frit rundt?

Det prøver vi at give nogle svar på i dette webinar!

Praktiske informationer:

Tilmeldte modtager på mail dagen før afholdelsen et personligt login til webinaret, der afholdes på Zoom.

Programmet i overblik

14.00  Techgiganternes ambitioner med tv- og streaming  /  Claus Bülow Christensen

14.30  Hvad siger tv-forbrugerne? Nye tal om adfærd og forbrugsmønstre  /  Mette Stensbek Christensen, Wilke

15.00  Hvordan vil forbrugerne ændre vaner på lang sigt? /  Sofie Hvitved, Instituttet for Fremtidsforskning

15.30  Afrunding