Hvem skal levere tv i fremtiden?
Copenhagen FutureTV webinar
I samarbejde med analysefirmaet Wilke og Instituttet for Fremtidsforskning
Tirsdag 16. marts kl. 14.00 til 15.30.
Tv-markedets nye udfordringer
På dette online seminar ser vi nærmere på tv-markedets nye udfordringer, med endnu flere amerikanske streamingtjenester fra mediegiganterne og nye streamingstrategier fra techgiganterne.
Hvem leverer hvad i fremtiden?
Tv-branchen har gennemlevet en voldsom forandring de seneste år, båret frem af den hurtige udbredelse af streamingteknologi.
Det har lagt stort pres på de traditionelle tv-distributører, der gennem mange år har samlet vores tv-kanaler i forskellige pakker. For nu kan tv-stationer og mediegiganter nemt selv distribuere deres indhold direkte ud til kunderne.
Hvad er kunderne parate til?
Kunderne orienterer sig i stigende grad mod streamingløsninger. De tegner abonnement på lokale streamingtjenester som TV 2 Play og Viaplay, men i særlig grad mod de omsiggribende amerikanske streaminggiganter.
I horisonten lurer store techgiganter som Apple, Google og Amazon, der hver især arbejder ihærdigt på at blive fremtidens tv- og streaming distributører. Samtidig er de nye fladskærme, som danskerne indkøber i stor stil, udstyret med apps og funktioner, der gør dem til tv- og streaming one-stop-shops i sig selv.
Vi ser ind i den nære fremtid
- Så hvor langt er streaminggiganterne nået med deres distributionsteknologi, og hvad kan vi forvente i den nærmeste fremtid?
- Hvem bliver de foretrukne leverandører af tv- og streaming i den nærmeste fremtid?
- Hvordan påvirkes det danske tv-marked af udviklingen, og hvad ved vi på nuværende tidspunkt om danske forbrugeres adfærd og præferencer?
- Og hvad vil forbrugeren foretrække længere ud i fremtiden – at købe ind hos én, eller selv shoppe frit rundt?
Det prøver vi at give nogle svar på i dette webinar!
Praktiske informationer:
Tilmeldte modtager på mail dagen før afholdelsen et personligt login til webinaret, der afholdes på Zoom.
Programmet i overblik
14.00 Techgiganternes ambitioner med tv- og streaming / Claus Bülow Christensen
14.30 Hvad siger tv-forbrugerne? Nye tal om adfærd og forbrugsmønstre / Mette Stensbek Christensen, Wilke
15.00 Hvordan vil forbrugerne ændre vaner på lang sigt? / Sofie Hvitved, Instituttet for Fremtidsforskning
15.30 Afrunding