Nye data: Hold fast på abonnenterne

Læsetid ca.: 3 min

De danske forbrugere kan glæde sig over et stort, mangfoldigt udvalg af både globale og lokale streamingtjenester. Det lyder som et ideelt marked, men hvorledes reagerer forbrugerne i praksis på et stort, attraktivt, men også uoverskueligt udbud?

Daniel Ebert Pedersen, Wilke

Realiteten er, at mange forbrugere udvikler en lav loyalitet; de udnytter mulighederne og skifter hyppigt tjenester, konstaterer analyseinstituttet Wilke, der løbende moniterer streamingmarkedet for ‘Copenhagen Future TV’-konferencerne.

De seneste Wilke-analyser afdækker forbrugeres svingende loyalitet over for streamingtjenester og sætter tal på, hvor hyppigt de skifter udbyder.

“I de nyeste analyser dykker vi bl.a. ned i, hvilke succeskriterier der gælder for at holde en lav ’churn rate’, og vi afdækker forbrugernes prisfølsomhed,” siger Business Development Director Daniel Ebert Pedersen, Wilke.

Wilke har også kortlagt, hvilket indhold der især tiltrækker danske abonnenter, og hvor mange penge der bruges på streaming; herunder en frisk status på, hvordan inflationen har påvirket interessen for at købe tv-pakker og streamingabonnementer.

Wilke deler de nyeste indsigter på ’Copenhagen Future TV’ den 7. juni, og vi følger senere op med en artikel om de vigtigste konklusioner.

0 Kommentarer

Skriv en kommentar

Lyst til at kommentere?
Skriv gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Læs også