Hvem skal levere tv i fremtiden?
Copenhagen FutureTV webinar
I samarbejde med analysefirmaet Wilke og Instituttet for Fremtidsforskning
Er afholdt tirsdag 16. marts 2021 kl. 14.00 til 15.30.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få mails om tilsvarende webinarer.
Tv-markedets nye udfordringer
På dette webinar ser vi nærmere på tv-markedets nye udfordringer – med endnu flere amerikanske streamingtjenester fra mediegiganterne og nye tv- og streamingstrategier fra techgiganterne. Vi præsenterer nyeste indsigt i forbrugervaner og viden om nye trends på vej.
Hvem leverer hvad i fremtiden?
Tv-branchen har gennemlevet en voldsom forandring de seneste år, båret frem af den hurtige udbredelse af streamingteknologi.
Det har lagt stort pres på de traditionelle tv-distributører, der gennem mange år har samlet vores tv-kanaler i forskellige pakker. For nu kan tv-stationer og mediegiganter nemt selv distribuere deres indhold direkte ud til kunderne.
Hvad er kunderne parate til?
Kunderne orienterer sig i stigende grad mod streamingløsninger. De tegner abonnement på lokale streamingtjenester som TV 2 Play og Viaplay, men i særlig grad mod de omsiggribende amerikanske streaminggiganter.
I horisonten lurer store techgiganter som Apple, Google og Amazon, der hver især arbejder ihærdigt på at blive fremtidens tv- og streaming distributører. Samtidig er de nye fladskærme, som danskerne indkøber i stor stil, udstyret med apps og funktioner, der gør dem til tv- og streaming one-stop-shops i sig selv.
Vi giver et indblik i den nærmeste fremtid
- Hvor langt er techgiganterne nået med deres distributionstrategi, og hvilke produkter er de på vej med?
- Hvem bliver de foretrukne leverandører af tv- og streaming i den nærmeste fremtid?
- Hvordan påvirkes det danske tv-marked af udviklingen, og hvad ved vi på nuværende tidspunkt om danske forbrugeres adfærd og præferencer?
- Og hvad vil forbrugeren foretrække længere ud i fremtiden – at købe ind hos én, eller selv shoppe frit rundt?
Det prøver vi at give nogle svar på i dette webinar, hvor du kan møde commercial director Mette Stensbek Christensen fra Wilke og associeret partner Sofie Hvitved, Instituttet for Fremtidsforskning samt Claus Bülow Christensen fra Copenhagen Future TV.
Praktiske informationer:
Tilmeldte modtager på mail dagen før afholdelsen et personligt login til webinaret, der afholdes på Zoom.
Programmet i overblik
14.00 Techgiganternes ambitioner med tv- og streaming / Claus Bülow Christensen
14.30 Hvad siger tv-forbrugerne? Nye tal om adfærd og forbrugsmønstre / Mette Stensbek Christensen, Wilke
15.00 Hvordan vil forbrugerne ændre vaner på lang sigt? / Sofie Hvitved, Instituttet for Fremtidsforskning
15.30 Afrunding