TV-topchef: Tvs guldalder nær sin udløbsdato
Boblen er bristet. Tvs guldalder har en udløbsdato, lød dommedagsprofetien fra StudioCanal CEO Anna Marsh på MipTV i Cannes, skriver C21media.
“Vi gennemgår en tid med omvæltninger, og boblen er bristet,” sagde Anna Marsh, der også er viceadministrerende direktør for Canal+ Group.
Anna Marsh taler på baggrund af 20 års erfaring i underholdningsbranchen. Hun kom til StudioCanal i 2008 som VP International Sales. I oktober 2022 blev hun forfremmet til vicedirektør for gruppen.
TV-branchen kæmper nu med skyhøje produktionsomkostninger og stramme budgetter, og branchen har toppet for et par år siden. Men nu skal den omstille sig til en anden æra præget af større risikovillighed.
“Vi nød tiden med endeløse greenlighting af produktioner efter korte udviklingsperioder. Nu trækker det ud, og der er ikke så mange hurtige grønne lys som før. Det er også sværere at få en serie ud i anden eller tredje sæson.”
Marsh understregede dog, at ikke alt er elendighed. Hun påpegede, at i tider med inflation, konsolidering på streamingmarkedet og en generel omkostningskrise, skal studier og kreative kræfter præstere vise innovation for at sikre, at deres projekter når frem til skærmen.
Anna Marsh benyttede således lejligheden til afsløre, at StudioCanal snart igangsætter produktion af en versionering romanen How to Stop Time. Superhelte-thrilleren får Benedict Cumberbatch i hovedrollen.
“På trods af alle udfordringerne tror jeg stadig på tv-industrien,” sagde Marsh.
Skriv en kommentar
Lyst til at kommentere?Skriv gerne!